گروههایی با تعداد متناهی از زیر گروههای نرمال ساز

پایان نامه
چکیده

بحث این پایان نامه درباره گروه هایی باn نرمالساز است. گوئیم گروهg ?n نرمالساز دارد (g ?nn) اگر وجود داشته باشد زیر گروه های kn...و 2g,k=k1 ازg (که لزومی ندارد از هم متمایز باشند)به طوری که ki ? g برایi? {2,…,n} و این که هر نرمالساز در g برابر یکی از k1,…,kn است. پس در بحث نرمالساز ها ما اصطلاحاتی از قبیل g? nn و g ? n3n2 وغیره را داریم. مثل گوییم g تعداد متناهی نرمالساز دارد ومی نویسیم g?n ، برای هرn?n اگرg?nn. هدف از این پایان نامه بررسی گروه های g متعلق به nn ومشخص کردن گروه های متعلق به n می باشد. ابتدا در فصل اول به بیلن تعاریف اولیه وپیشنیازها می پردازیم.در فصل دوم نشان می دهیم که اگر گروهی متعلق به n باشد یک fc-گروه است. همچنین به بررسی گروه های متعلق به n2 n1 که موضعا متناهی هستند می پردازیم و نیز نشان می دهیم که اگر گروه g تعداد متناهی نرمالساز داشته باشد آنگاه مرکز- بواسطه – متناهی است و بالعکس. در فصل سوم با اثبات وبیان چند مثال به بررسی گروه هایی با سه وچهار نرمالساز می پردازیم. درفصل چهارم گروه هایی با تعدادی متناهی مرکز ساز را مورد بررسی قرار می دهیم ودر پایان در فصل پنجم به بیان تعاریف و قضایایی در ارتباط با گروه هایی با تعداد کمی زیر گروه های نرمالساز می پردازیم.

۱۵ صفحه ی اول

برای دانلود 15 صفحه اول باید عضویت طلایی داشته باشید

اگر عضو سایت هستید لطفا وارد حساب کاربری خود شوید

منابع مشابه

گروههایی با تعداد متناهی نرمالساز از زیرکروههای بدون خاصیت نرمال متعدی

هدف این پایان نامه مطالعه گروههایی با تعداد متناهی نرمالساز از زیرگروههایی می باشد که خاصیت tندارند. در فصل اول به بیان تعاریف و قضایای مقدماتی پرداخته ایم که در فصول دوم و سوم به آنها پرداخته ایم که در فصول دوم و سوم به آنها احتیاج داریم.این فصل مشتمل بر 8 بخش شامل جابجاگرها، گروههای عملگر، شرایط ماکسیمال و مینیمال،گروههای حلپذیر و پوچتوان، سریهای مرکزی بالایی و پایینی ، بستار نرمال متوالی،کلا...

15 صفحه اول

شمارش مرکزسازها در گروههای متناهی

هدف مقاله مطالعۀ تعداد مرکزسازها در گروههای متناهی است و احکامی دربارۀ گروههای متناهی با n مرکزساز ارائه می شود.

متن کامل

گروههای متناهی با تعداد کمی زیرگروه غیر دوری

در این پایان نامه، تعداد کلاسهای مزدوجی از زیرگروه های غیردوری برای گروه h را با (?(h نشان می دهیم. گروه هایی که همه ی زیرگروه های حل پذیر آن مانند h در شرط 2 ? (?(h صدق می کنند، دسته بندی می شوند. همچنین نشان داده می شود که طول حل پذیری و طول فیتینگ گروه حل پذیرh ، بوسیله توابعی از (?(g کران دار می باشند.

15 صفحه اول

گروههایی با تعدادمعین مرکز ساز

بررسی گره های با تعدادمعین مرکز سازها

15 صفحه اول

منابع من

با ذخیره ی این منبع در منابع من، دسترسی به آن را برای استفاده های بعدی آسان تر کنید

ذخیره در منابع من قبلا به منابع من ذحیره شده

{@ msg_add @}


نوع سند: پایان نامه

وزارت علوم، تحقیقات و فناوری - دانشگاه کردستان - دانشکده علوم پایه

میزبانی شده توسط پلتفرم ابری doprax.com

copyright © 2015-2023